søndag den 27. september 2009

Klitrose fortsat



Så langt er jeg kommet, og det skal ikke være længere, så jeg er begyndt på kanten. Det har været meget spændende at strikke, da du ikke kender farvesammensætningen, før du strikker, men det betyder, at det næsten er altopslugende, for man skal lige have en række og en række mere med - og jeg der troede at dette strikkeri ville trække i langdrag. Men jeg er selvfølgelig ikke færdig endnu, kanten er omfangsrig.
Jeg mødte en pige på strikkefestivalen, som også var i gang med et Christel Seyfarth sjal og det var sjovt at se vores sjaler sammen, hun havde en helt anden strikkemåde, så udtrykket blev forskelligt, og det er jo der er dejligt med det håndlavede - ikke 2 er ens.

Nu strikker jeg så kanten, som skal være sort med rødt og på bagsiden sort med grønt. Jeg har været i tvivl om jeg skulle bruge den sorte, da jeg synes at den gør sjalet lidt tungt, men jeg har svært ved at finde alternativer som dur, så nu bliver det sådan.


1 kommentar: