tirsdag den 13. oktober 2009

Første del af efterårsferien

Så er første del af min efterårsferie til ende. Jeg har nydt de 2 dage i Tind Tekstil og Kunst, hvor der var ekstra travlt på grund af gode tilbud i efterårsferien. Det er dejligt at færdes i smukke omgivelser med strik, garn og mange interesserede og købelystne kunder. Og med 2 dage ind i mellem hvor jeg intet lavede ud over at gå en tur ved havet, strikkede, hørte lydbøger, spiste lidt og strikkede igen ..... Nu er jeg så klar til anden afdeling med gæster, mad, glade børn og sjove aktiviteter,
I butikken var kommet nyt garn, nu fører Jette også supersoft, men alle farver er endnu ikke på plads.



Her ses et udsnit af modellerne i børneafdelingen.



Bente Geil sælger rigtig godt. Hun er en dejlig original designer, og alene hendes titler på modellerne er underholdende. Rundstykke, Spidskompetence, Overslyngel.... man kan næsten høre hende more sig, mens hun finder på navnet.


Lotte Kjær er spændende, grov og anderledes. Hun bruger hele små kæppe til at strikke med, så Maskerne er virkelig Sluppet Løs.
Jeg kan mærke, at kunderne er lidt forsigtige med at gå i gang med hendes kreationer. Det ser spændende ud, men mon det er noget for os.......

Her pandebånd og halsstykke pakket i nemme kits, og garnet .... det lækreste uld og silke.

Min Klitrose prydede en filtfrakke forrest i butikken, og den er virkelig blevet berørt af menneskehånd. Den kunne være solgt adskillige gange, men jeg skal jo først til at bruge den.



Det jeg strikkede og strikkede på i dagene ind imellem var Folklore af Anne Dyrholm. Jeg bruger rester fra Klitrose-sjalet og bundfarven er fra Duo, silke og merino. Det har jeg ikke strikket af før, det glider næsten af sig fra den ene pind til den anden, så dejligt.





1 kommentar:

  1. Hvor bliver den flot, din Folklore, det er en super idë at bruge resterne fra dit smukke sjal.
    De er lette at genkende der på bærestykket.
    Glæder mig til at se den færdig...

    SvarSlet