søndag den 1. november 2009

Jeg drømte i farver i nat

Det gjorde jeg fordi, jeg hørte og så Christel Seyfarth i går i Tind Tekstil og Kunst.
Christel fortalte levende og spændende om sit liv med uld og strik, og hvordan hun er kommet til det, hun repræsenterer i dag.

Mange strikke-entusiaster var kommet langvejs fra for at høre Christel og se hendes flotte og farverige kreationer.
Christel selv optrådte i en ny model, og for at få snittet frem var det bedst at fotografere hende bagfra.
Hun fortalte også om sin strikkemetode, og i følge hende skulle vi bare kaste os ud i eget design. "Det er slet ikke så svært, bare slå en-300 m op, skæve til en tidligere strikkeprøve og med et par faste holdepunkter undervejs, skal I nok få et godt resultat."
Valmuesjalet. Det sorte er efterbroderet med maskesting. Hun holder fast i princippet: man strikker kun med 2 farver af gangen.

Flower-Power-frakken vækker opsigt, hvis man går med den på gader og stræder. Man bliver i så godt humør fortalte Christel, men man skal naturligvis kunne lide den opsigt.
Efter foredraget kunne vi købe strikkekits, og mange havde den store pung fremme.
Verden bliver lidt mere farverig efter dette besøg!





3 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke lige den man skal ha´ på, hvis man vil gemme sig lidt i krogene :-)Ser ud til at have været et hyggeligt og inspirerende arrangement.

    Det er meget, meget smukke ting, Christel Seyfarth laver. Et Seyfarth kit står højt på min ønskeseddel. Valmuesjalet er et af min yndlinge :-)

    SvarSlet
  2. Her skulle jeg likt å ha vært, det virker spennende. så gøy at du viser bilder og forteller. Takk til deg. :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder til at have været et godt foredrag. Christel Seyfarths ting er så smukke!

    SvarSlet