mandag den 28. juni 2010

Forberedelse til workshop


Jeg har sagt ja til en workshop i Tind Tekstil og Kunst d. 9. oktober, og selv om der er længe til, er jeg ved at tænke i de baner. Workshoppen kommer til at hedde noget i stil med Strik a la Christel Seyfarth. Der er mange, som gerne vil strikke et af hendes kits,,men synes det er svært at komme i gang.
Jeg er, som tidligere omtalt, fascineret af Fair Isle strik, og derfor er det nye sjal også inspireret derfra. Denne gang er det et gammelt mønster fra Ann
Feitelsons bog The Art of Fair Isle Knitting, som jeg er inspireret af og har tegnet op.

Bundfarven er mørk og ensfarvet, så det er kun mønsterfarverne som veksler, og dem er der 6 af. Jeg vinder heller ikke nøgler op, som Christel Seyfarth, da farvevekslingen er konstant - sådan da.

Til workshoppen skal jeg have sjaler, som demonstrerer arbejdsgangen på forskellig vis. Et hvor jeg kun lige er begyndt, et hvor jeg er kommet på rundpind og et som er klippet op og skal i gang med kanten, så derfor er det vist ikke for tidligt at begynde på forberedelsen.


10 kommentarer:

  1. Det bliver en succes . Du forklarer det jo fint for os herinde så at vise tre stadier i et sjal på en workshop skal nok blive modtaget godt :-)

    SvarSlet
  2. Så nydelige farger du har valgt til ditt sjal:)
    Jeg har lagt meg til som følger til din flotte blogg.

    SvarSlet
  3. Det lyder som en spændende workshop. Flot sjal du har gang i, hvilket garn bruger du?

    SvarSlet
  4. Endnu et smukt sjal fra din hånd. Hvor bliver det godt med den ensfarvet bund.
    Merete

    SvarSlet
  5. Velkommen til Ulla-Bella.
    Ingerlise, jeg bruger supersoft, samme garn som Christel Seyfarth bruger.

    SvarSlet
  6. Næh, hvor bliver det smukt - du er da lige den rette til at holde den workshop :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot, både den mørke bund og mønsteret ;-)

    SvarSlet
  8. Der er kun eet ord der kan siges: Smukt!!!!
    Mange hilsener fra Laura

    SvarSlet
  9. hej du har spurgt om str på folklorejakken på min blog. jeg har strikket i den største str. og så 7 cm længere inden æremgab.
    Er du sikker på at Christels garn er supersoft? jeg synes det føles anderledes mere som rennies!

    SvarSlet
  10. Tak for dit svar. Jeg trode ikke der var forskel på supersoft og 2-trådet shetland fra Rennie.

    SvarSlet