søndag den 24. oktober 2010

Vævede tæpper


Det var ikke meget kunsthåndværk vi så. Men I en lille by så jeg et museum, som indeholdt kunsthåndværk fra øen. Jeg gik derhen, men troede at der var siesta og dermed lukket som alle andre steder fra 13 - 16.30. Men døren var åben og fra værkstedet lød der høje dunkelyde fra en væv. En enlig væver kunne ikke forlade sit arbejde, hun var lige midt i noget....... det føltes så velkendt!




Det var en udstilling med et arbejdende værksted, hvor der blev holdt liv i de gamle vævetraditioner på øen. Jeg har ikke meget forstand på vævning, og hun kunne kun få ord engelsk, så kommunikationen var begrænset, men jeg kunne beundre de smukke tæpper.
Øen har et stort fårehold, men vi så kun lidt uld og garn. Jeg kikkede naturligvis efter strikbutikker, men dem var der vist ingen af. Kun et enkelt sted fik jeg øje på garnreoler bagerst i en lille butik, men fik det ikke undersøgt nøjere.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar