søndag den 23. januar 2011

Store mænd og en perlefanger

De store mænd ved Esbjerg er imponerende både ved deres statur og deres størrelse. Vi så dem for første gang og var rundt i Esbjerg. Jeg kikkede naturligvis efter spændende garnforretninger, men de lå i hvert fald ikke på "strøget" i Esbjerg.
Jeg kan ikke helt få det perlestrik ud af hovedet og på nettet har jeg efterfølgende set så mange flotte perlepulsvarmere, så i dag må det prøves, også selv om jeg ikke helt har de rigtige perler.
Men jeg har en perlefanger! Faktisk er den købt til et helt andet formål, nemlig at sætte et krydsnøgle på, da den kan dreje rundt og det er jo dejligt, hvis man tager garnet udefra.
Men nu tog jeg den i nærmere øjesyn og der var en lang "nål" med en krog yderst.
Man drejer skålen og perlerne lægger sig yderst og så sættes krogen ned i skålen modsat den vej perlerne snurrer og vupti har man perler på krogen. Ja, jeg fik den lagt fra mig op til flere gange, da det selvfølgelig kræver lidt øvelse, men det fungerer faktisk. I hvert fald er det hurtigere end at fange perler med en nål.
Jeg har strikket de første pulsvarmere i supersoft på p 2 og der er noget særligt over at strikke på så tynde pinde. Den øverste kant er aflukning i picot efter denne opskrift.
Nu prøver jeg så et par med perlestrik i en rest af yakoksegarnet

1 kommentar:

  1. Hvor er den sød, den perlefanger - og smart.
    Jeg glæder mig til at se, hvordan det går med det perlestrik.
    Jeg er også meget imponeret over Svend Wiig Hansen statelige Mennesker ved havet. Jeg har set dem flere gange, men fascineres hver gang af dem.
    Du tog ikke et smut til Fanøs garnbutikker og Seyfarth, når du nu var på de kanter?

    SvarSlet