søndag den 8. maj 2011

Av, min strikkearm

Det går fremad med Sukkertrøjen, men jeg har fået en dårlig strikkearm af den. Det er højrehånd, og det er selve håndroden, det er galt med. Jeg tror desværre kun der er en medicin, og det er en strikkepause.

Men det skulle nu alligevel prøves, om noget andet strik var mere skånsomt ved hånden, så jeg har kastet mig ud i en lille sjal Pettine. Det er et enkelt og let mønster med kun lacestrik i kanterne. Garnet er simpelthen så lækkert. Det er Bluefaced Leicester 8/2 uld købt i Garngalleriet ( læg mærke til at hun har fået nyt design på hjemmesiden) og Birthe har selv håndmalet det.
Men ak, hånden kræves stadig lange pauser.
Men jeg  blev hooked på selv at prøve at farve garn, så jeg købte to fed ufarvet Bluefaced Leicester. Man kan købe et farv-selv-sæt hos Karin Hørkilde, så det vil jeg benytte mig af.

Dette flotte mønster og farvesammensætning har jeg fundet på en tysk strikkedagbog, Michaela har meget spændende og anderledes strik. Mønster hedder Hypernova.

2 kommentarer:

  1. Det er altså en lækker farve din sukkertrøje har, ærgerligt med armen, du må hvile den lidt. Hvor er det bare flot med det strikkekunst, bare man kunne sådan noget, det er vildt smukke farver og mønstre.

    SvarSlet
  2. Øv øv med strikkearmen ønsker dig alt mulig og hurtig bedring.

    Sukkertrøjen ser god ud sjalet også, kan godt forstå det er svært at lade ligge, men tro mig jeg taler af erfaring - du SKAL holde en pause !!

    kh Jane

    SvarSlet