mandag den 27. juni 2011

Sommertiden nærmer sig.....

Dimissionsfest og sommerafslutning med sang og musik er overstået og tilbage var feriefrokosten, som blev holdt på en ejendom ved Mossø og Gudenåen. Vi skulle have siddet ude, og big bags med brænde skulle udgøre en dekorativ læmur, men det var køligt, og i stedet stod de så i laden, hvor der senere blev dækket op til 80 mennesker.



Vi skulle finde blomster til bordene og på en mark stod ....... ja gæt.... kornblomster i massevis.
 
Søndagen blev brugt til en cykeltur rundt om Skanderborg sø, en lille tur på 20 km igennem et meget smukt landskab

Vi begyndte og sluttede ved Vestermølle, en smuk restaureret mølle, hvor der både er museum og restaurant. Vi fik verdens største kagebord og en kop kaffe.

På en byggeplads stod de fineste valmuer, og dem kunne jeg også lade mig inspirere af, men det har Christel Seyfarth gjort på smukkeste vis.

Mølledammen og stuehuset til møllegården

Kornblomstesjalet vokser i fuld fart. Jeg er vist ved at komme op i hastighed med mønsterstrik. Maskerne ryger af pinden, og det går meget stærkere, end det plejer.Jeg har dog haft meget andet at se til.



En række blomster mere, så skal jeg til kanterne, men de er tidskrævende med de lange omgange. Men dem vil jeg i gang med, når jeg får ferie.
Tilbage står denne uge med administrativt arbejde, så er det ferietid. Jeg starter ferien i Tind, hvor jeg lørdag er at finde i butikken.
 

7 kommentarer:

  1. Er imponeret over dit kornblomstsjal. Sikke et arbejde og flot er det.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor bliver "Kornblomster" smukt.

    SvarSlet
  3. Hold da op, hvor går det hurtigt med dit smukke kornblomstsjal. Imponerende!

    SvarSlet
  4. hej. Jeg skal lige sende en test

    SvarSlet
  5. Rigtig flot. Fantastisk så hurtigt du stgrikker selv om du ikke har ferie endnu.

    SvarSlet
  6. Dit sjal bliver SÅ smukt, Bodil. Det var de helt rigtige farve du fandt frem til! Superflot!

    SvarSlet
  7. Ja, jeg må heppe med - det bliver et meget smukt kornblomstsjal :-)

    Den sø har jeg gået rundt om engang - husker det som et særdeles skønt sted :-)

    SvarSlet