torsdag den 28. februar 2013

Babytrøje i silke

Jeg har strikket en model fra Babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe, og jeg har brugt det lækreste silke- og merinogarn, Silkbloom fino (45 % morbærsilke og 55 % merino) fra BC, men desværre ser det lidt loddent ud, når det bliver strikket.
Jeg skal lige have fundet knapper til den.

Man starter top down og opdager slet ikke udtagningen, da det sker i mønstret.
Her ses "silkefnulleret" særligt tydeligt, og det bliver vel ikke bedre i brug?

Når jeg ikke har gang i en eller anden form for mønsterstrik, klør det i fingrene efter at komme i gang, og forleden aften gav jeg efter for trangen, og begyndte på et aflangt tørklædeprojekt.
Det skal klippes op senere, så det bliver dobbelt så bredt og med en kant.

Mønstret er fra de baltiske lande, og jeg har valgt de helt forkerte farver efter årstiden.



For udenfor ser det sådan ud, solen skinner, og det mærkes at foråret er på vej.

8 kommentarer:

  1. En yndig trøje du har fået strikket og tørklædet det er da bare flot, selv om du ikke synes at farverne passer til årstiden.

    SvarSlet
  2. Bella er bare så fin, jeg har strikket den som bluse. Tørklædet du har gang i bliver super flot.

    SvarSlet
  3. Meget flot babytrøje Bodil, lene Holme Samsøe har mange fine opskrifter. Og sikke da et smukt tørklæde du er igang med :-)

    SvarSlet
  4. Åh, hvor træls med det fnulrende garn, sådan noget kan ægre mig, når man har købt "dyrt" garn som man tror er god kvalitet. Eng tørkklædet er flot og jeg kan ikke se noget årstidsforkert med farverne...

    SvarSlet
  5. Fin babytrøje, men træls med sådan noget fnuller. Det er for dårligt for det er ikke ligefrem billigt garn. Mon ikke du kan få en kompensation for det.
    Tørklædet ser fantastisk ud og farverne er helt perfekte efter min mening.

    SvarSlet
  6. Det kan godt være, det er de forkerte farver, men det bliver godt nok smukt :-) Jeg ville ønske, jeg havde det på samme måde med mønsterstrik i flere farver, men det bliver alt for ofte lagt tilbage i kurvene og det er ærgerligt, når man så godt kan lide det færdige mønsterstrik!

    Sød lille babytrøje - selvom jeg ikke er faldet helt for bogen, jeg synes ikke modellerne lever op til dem Lene Holme Samsøe f.eks har lavet for Sandnes - i dem er der langt flere detaljer og finurligheder. Men denne model er virkelig sød - jeg er bange for, at garnet vil blive ved med at fnulre - har haft en bluse i samme garn og den fnulrede, indtil jeg kom til at filte den ;-)

    SvarSlet
  7. Trøjemodellen er rigtig fin, og det er det lækreste silke. Derfor ærgerligt med det fnuller. Den er rigtig sød med det bladmønster.
    Og det flerfarvede mønsterstrik er da bare suverænt. Så flot og så flot en farvesammensætning :o)

    SvarSlet
  8. Hvor er du flittig:).
    Jeg strikker også ivrigt - og blir' da også af og til færdig med en af projekter for så igen at kaste mig over noget nyt.
    Det er ligesom lidt fedt at starte nye projekter op.

    SvarSlet