onsdag den 25. februar 2015

Kurser hos Madam Munch

Nu kaster jeg mig ud i det. Jeg begynder at arrangere kurser i mit nye værksted og kursuslokale, selv om det slet ikke er færdigt endnu. Faktisk står byggeriet helt stille lige nu, men med foråret kommer der gang i det igen, og til sommer, siger min mand, så står det færdigt.
Og jeg tager ham på ordet og lægger lidt elastik ind, så omkring september begynder jeg at tage imod besøgende, lave arrangementer og kurser.
Det første, jeg har på plads, er et hæklekursus med Sidsel Sangild. Jeg har selv deltaget i et af hendes kurser og været sammen med hende på Ribe Ungdomshøjskole sidste sommer, og hun kan virkelig mange spændende teknikker.
Jeg har valgt kurset Nordisk Flerfarvehækling, og det finder sted 
lørdag d.7. november
så du kan godt sætte kryds i kalenden. der bliver rift om pladserne. Det bliver et 5-timers kursus, så vi virkelig kan få lært noget.
Billedet her er fra en af Sidsels bøger

Flerfarvehækling er en gammel teknik og den er mest kendt fra Finland, hvor de har en trøje, kaldet Korsnästrøjen, som består af både strik og hækling.

Det er flotte gamle trøjer
Se lige på denne blog, hvad man kan lave i den teknik.


2 kommentarer:

  1. Det ser vel nok spændende ud. Held og lykke med projektet ;-)

    SvarSlet
  2. Spændende... Glæder mig til at høre mere...
    Og pøj pøj med hele kursusprojektet.

    SvarSlet