mandag den 27. juni 2016

We will be heroes

"We will be heroes" er en model af Regina Moessmer, og vi har tilladelse til at sælge den danske oversættelse sammen med vores garn. Den er strikket i Agnes lammeuld og en tråd af babyalpakaen. 

Den er strikket oppefra og ned, og halsen er formet med vendestrik. De tykke snoninger giver en flot effekt på bærestykket og ikke mindst på ærmerne.

Babyalpakaen findes i disse farver

og her ses Agnes farvekortet. Så gælder det bare om at finde to farver, som matcher hinanden. Der må gerne være lidt farvespil.
Forbrug til str. M: 350 g Agnes og 150 g babyalpaka.
Agnes 40 kr/50g og alpaka 60kr/50 g.


4 kommentarer:

  1. Flot trøje. Og en god udformning af halsåbningen!

    SvarSlet
  2. Dejligt lige at få rundet Estlandsturen af - det er et mirakel, at der er plads til alle på hjemturen, kan jeg se ;-) Måske ender nogle af mine sommerplaner ved dit værksted - har du generelt åbent i sommer eller skal man skrive til dig?
    Flot trøje - jeg er især vild med snoningerne som kant på ærmerne :-)

    SvarSlet
  3. Det fargekartet får det til å bokstavelig talt til å klø i fingrene mine. Vendestrikk tror jeg må være det vi på norsk kaller "forkortede pinner". Jeg synes det i alle fall ser slik ut på toppen av modellen. Jeg likte godt snorkingen "flettene" over bysten.

    Vi hadde en diskusjon her om strikkeuttrykk og hva om er korrekt, for mye brukes om hverandre. Noe om en følge av at mange som designer ikke har bakgrunn fra tekstil og bruker det de har plukket opp - gjerne litt fra alle kanter. Vi ser også at Drops/Garnstudio bruker en del danske strikkeuttrykk i norske strikkeoppskrifter som så er på vei til å bli en del av normen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lad os få et fælles strikkesprog, det er virkelig forvirrende med alle de udtryk og forkortelser.

      Slet